Merhabalar Arkadaşlar,
Sizlerde benim gibi yabancı dizi tutkunu musunuz? Hadi bakalım best listeme bir göz atalım..
Aslında takip ettiğim çok fazla dizi var.. Listeyi oluşturmak biraz güç oldu ve spoiler vermemek için baya çaba sarf ettim .. Umarım beğenirsiniz :)
1. GAME OF THRONES
Yoksa siz hala bu çılgınlığa katılmadınız mı ? Her yıl heyecanla Nisan ayının gelmesini bekliyor milyonlarca takipçi :).. Bende bunlardan bir tanesiyim.. Dizide tarihi kurgu bir savaş konu alınıyor. Sürükleyici ve parçaları çok güzel bütünleştiriyor senaristler , aynı zamanda görüntü kalitesi çok iyi bölümün nasıl bittiğini anlamıyorsun.. Dizinin her sahnesi sürprizlerle dolu.. Lütfennn yeni bölümmm çabucak gelsinnn!
Favori karakterim : Tyrion Lannister
Favori replik : '' Winter is coming ''
2. BATTLESTAR GALACTICA
Eşimin ısrarı üzerine başlayıp , heyecanla izlediğim bir dizi. Aksiyon ve bilim kurgu karışımı bu diziden kendinizi alamayacağınıza eminim.. İlk sezon karakterleri ve konuyu kavramakla geçse de 2. sezondan itibaren günde kaç bölüm izlediğinizi takip edemez hale gelebilirsiniz. Kobol'un 12 kolonisinde yaşayan insanlarla robot ırkı Cylonların inanılmaz hikayesini izleyeceksiniz.. Kurgu inanılmaz güzel..
Favori karakterim : William Adama
Favori Replik : '' So say we all ''
3. SUPERNATURAL
Doğaüstü , fantastik bir kategoride bir dizi arıyorsanız bu tamda size göre.. Şuan 11. sezonunda popülerliğini kaybetmeden heyecanlı bir şekilde devam ediyor.. Esas hikaye sürerken her bölümde farklı konularla bambaşka tat alıyorsunuz.. Doğaüstü varlıkları avlayan Winchester kardeşler Dean ve Sam'in öyküsünde kaybolacaksınız..
Favori karakterim : Dean Winchester
Favori replik : '' Awesome! ''
4. THE FLASH
The Flash aynı adlı DC Comics çizgi romanından uyarlanmış bir dizi.. Bilimsel bir deney sonucu büyük bir patlama yaşanır ve bu patlama sonucu etkilenen bazı insanlar yarı süper güçlü insanlara - meta humanlara - dönüşür . Başrol karakterimiz Barry de bunlardan biri.. Patlama sonucu Dünya'nın en hızlı insanı olur ve kötü meta humanlara karşı mücadeleye koyulur.. Her bölümünü heyecanla takip ederken , arka planda Barry'nin hikayesi ile duygusal anlar yaşayacaksınız bence :)..
Favori karakterim : Barry Allen
Favori replik : '' I'm the Flash ! ''
5. FRIENDS
Daha geçen hafta son bölümünü izlerken içime acayip bir burukluk düşüren dizidir..
Bakmayın benim diziyi daha yeni bitirmiş olmama 1994 den başlayan 2004 e kadar süren ve hala günümüzde büyük fan kitlesine sahip bir sitcomdur. İzlemeyenlere ve gülmeyi sevenlere önerilir. 6 arkadaşın her bölümde birbirinden komik hallerine bayılacaksınız.
Favori karakterim : Joey Tribbiani ( İsimi yazarken bile istemsiz güldüm :D )
Favori replik : '' How you doin?? :) ''
6. THE BIG BANG THEORY
2007 de başlayıp , günümüzde hala devam eden bir komedi dizisi.. Birbirinden ilginç, komik karakterleri ve farklı hikayesi ile hakkını vererek bizlere eğlenceli dakikalar yaşatıyorlar.. Aynı evde yaşayan iki fizikçi Sheldon ve Leonard yan daireye Penny'nin taşınması ile birazda olsa sosyalliğe adım atmaya başlıyorlar.. Bu durum komik sonuçlar ortaya çıkarıyor.. Günün stresinden uzaklaşmak isteyen insanlara tavsiyemdir..
Favori karakterim : Sheldon Cooper
Favori replik : '' This is my spot!! ''
7. BREAKING BAD
Sezon finali yapmış ve mutlaka izlenmesi gerekenler listenize almanız gereken bir dizi.. Suç, drama ,trajedi alanlarında en iddialı bir yapımlardan.. Bir kimya öğretmeninin kanser olduğunu ve kısa bir ömrü kaldığını öğrendikten sonra hızlı para kazanmak için meth pişirmeye başlaması dönüm noktası olacaktır.. Diziyi izlerken birçok duyguyu aynı anda yaşıyorsunuz... Karakterler süper seçilmiş.. Şahsen ben hatırladıkça hala Walter'ın karısı Skyler'ı pataklamak istiyorum :D nasıl bir oyunculuk siz düşünün...
Favori karakterim : Jesse Pinkman
Favori replik : '' Yoo!! ''
8. HOMELAND
Politik gerilimi konu edinen bir dizi... CIA ile El-Kaide arasında bir savaş hikayesi gibi görünse de bipolar - manik depresif - rahatsızlığı olan CIA ajanı Carry Mathison'un olaylar zinciri içerisinde hayatını izleyeceksiniz. Yer yer sizi sinirlendiren , aynı zamanda da duygulandıran bir dizi.. Ödüllere doymadığını da söylemeden geçemeyeceğim :):)..
Favori karakterim : Nicholas Brody
9. SHERLOCK
Ünlü Dedektif Sherlock Holmes'ı bilmeyen yoktur sanıyorum :).. Roman ve filmlerin ardından dizi uyarlaması oldukça başarılı.. Her sezonun da sadece 3 bölüm ve film uzunluğunda olması da sizi merakla diğer sezonları beklemeye sevk ediyor :) Yine oyunculuklara deyinmeden geçemeyeceğim.. Benedict Cumberbatch'ın oyunculuğu tek kelime ile muhteşem gerçekten bu rol ona çok yakışmış..
Favori karakterim : tabiki :) Sherlock Holmes
Favori replik : '' Yes, obviously ''
10. SUITS
Suits çok yorulmadan kafa dağıtmak istiyorsanız tam da listenize almanız gereken dizilerden. Bir yalan işleri ne boyuta getirebilir , en iyi örneklemeyi bu dizide bulmanız mümkün.. Eğlenceli dakikalar yaşattığı kadar sizi duygusal bir boyuta sokuyor bir anda.. Biz keyifle izliyoruz. Komedi , drama alanında oldukça sürükleyici aynı zamanda eğlenceli bir yapım :)
Favori karakterim : Harvey Specter
Favori replik : '' I don't pave the way for people , people pave the way for me.''
11. VIKINGS
Tarihi bir dönemde büyük yer turmuş Vikingleri savaş , aksiyon ve drama alanında hazırlanmış gerçek olay ve hikayelere dayalı bir dizi.. Görsellik hele son sezonda çok daha iyi olmuş.. Başlarda çok fazla kan görmek hoşuma gitmese de hikayeyi bırakmak istemedim... İtiraf ediyorum bazı sahneleri gözlerim kapalı , eşime sürekli bittimi , geçtimi diyerek izliyorum :)))
Favori karakterim : Ragnar Lothbrok
Favori replik : '' What are you so afraid of ? It's only death ! ''
12. GRIMM
Supernatural tarzı yabancı diziler arasında olup , doğaüstü olayların işlendiği bir dizi.. İnsan formunda ama doğaüstü varlıklarla - Wesenlarla - insanların iç içe yaşadığını ve bu insanları görebilecek güçte GRIMM adında özel yeteneklere sahip insanları konu edinen bir hikaye :). Her bölümünü merakla bekliyorum ve bölüm sonunda hadi ya burada mı biter diye yakınırken buluyorum kendimi :) Şuan 5. sezonda ve karakterler ilk sezona göre yer değiştirdi sanki başka bişi oldu resmen..
Favori karakterim : Eddie Monroe
Favori replik : '' I guess you don't have to be a hexenbiest to be a witch ''
13. FOREVER
Ansızın bir gün ölümsüz olduğunuzu öğrendiniz ne yapardınız? Bir fikriniz yoksa Dr. Henry Morgan'ın hikayesini mutlaka izlemelisiniz. 200 yaşında olan doktorun geçmişindeki bilinmeyenler sizi çok etkileyecek.. Yeni sezonu merakla bekliyorum..
Favori karakterim : Henry Morgan
Favori replik : '' It's a long story ''
Liste aslında çok uzun ve yeni güzel diziler gelmeye de devam ediyor. Daredevil, House of Cards , Arrow , 12 Monkeys, Black Sails , Outlander , The Last Ship bu dizilerde çok iyi çıkış yakaladı tavsiye edebilirim..
Elimden geldiğince sizlere farklı türlerden dizileri önermeye çalıştım.. Benim gibi TV de izleyecek bir şeyler bulamayanlardansanız yazıma kulak verin .. Keyifli vakit geçireceğinize eminim :).
Keyifle okuyun ve Sevgiyle Kalın..
Hülya
Kaynak : Sevgili eşim Fatih Alpyörük :)
Aslında takip ettiğim çok fazla dizi var.. Listeyi oluşturmak biraz güç oldu ve spoiler vermemek için baya çaba sarf ettim .. Umarım beğenirsiniz :)
1. GAME OF THRONES
Yoksa siz hala bu çılgınlığa katılmadınız mı ? Her yıl heyecanla Nisan ayının gelmesini bekliyor milyonlarca takipçi :).. Bende bunlardan bir tanesiyim.. Dizide tarihi kurgu bir savaş konu alınıyor. Sürükleyici ve parçaları çok güzel bütünleştiriyor senaristler , aynı zamanda görüntü kalitesi çok iyi bölümün nasıl bittiğini anlamıyorsun.. Dizinin her sahnesi sürprizlerle dolu.. Lütfennn yeni bölümmm çabucak gelsinnn!
Favori karakterim : Tyrion Lannister
Favori replik : '' Winter is coming ''
2. BATTLESTAR GALACTICA
Eşimin ısrarı üzerine başlayıp , heyecanla izlediğim bir dizi. Aksiyon ve bilim kurgu karışımı bu diziden kendinizi alamayacağınıza eminim.. İlk sezon karakterleri ve konuyu kavramakla geçse de 2. sezondan itibaren günde kaç bölüm izlediğinizi takip edemez hale gelebilirsiniz. Kobol'un 12 kolonisinde yaşayan insanlarla robot ırkı Cylonların inanılmaz hikayesini izleyeceksiniz.. Kurgu inanılmaz güzel..
Favori karakterim : William Adama
Favori Replik : '' So say we all ''
3. SUPERNATURAL
Doğaüstü , fantastik bir kategoride bir dizi arıyorsanız bu tamda size göre.. Şuan 11. sezonunda popülerliğini kaybetmeden heyecanlı bir şekilde devam ediyor.. Esas hikaye sürerken her bölümde farklı konularla bambaşka tat alıyorsunuz.. Doğaüstü varlıkları avlayan Winchester kardeşler Dean ve Sam'in öyküsünde kaybolacaksınız..
Favori karakterim : Dean Winchester
Favori replik : '' Awesome! ''
4. THE FLASH
The Flash aynı adlı DC Comics çizgi romanından uyarlanmış bir dizi.. Bilimsel bir deney sonucu büyük bir patlama yaşanır ve bu patlama sonucu etkilenen bazı insanlar yarı süper güçlü insanlara - meta humanlara - dönüşür . Başrol karakterimiz Barry de bunlardan biri.. Patlama sonucu Dünya'nın en hızlı insanı olur ve kötü meta humanlara karşı mücadeleye koyulur.. Her bölümünü heyecanla takip ederken , arka planda Barry'nin hikayesi ile duygusal anlar yaşayacaksınız bence :)..
Favori karakterim : Barry Allen
Favori replik : '' I'm the Flash ! ''
5. FRIENDS
Daha geçen hafta son bölümünü izlerken içime acayip bir burukluk düşüren dizidir..
Bakmayın benim diziyi daha yeni bitirmiş olmama 1994 den başlayan 2004 e kadar süren ve hala günümüzde büyük fan kitlesine sahip bir sitcomdur. İzlemeyenlere ve gülmeyi sevenlere önerilir. 6 arkadaşın her bölümde birbirinden komik hallerine bayılacaksınız.
Favori karakterim : Joey Tribbiani ( İsimi yazarken bile istemsiz güldüm :D )
Favori replik : '' How you doin?? :) ''
6. THE BIG BANG THEORY
2007 de başlayıp , günümüzde hala devam eden bir komedi dizisi.. Birbirinden ilginç, komik karakterleri ve farklı hikayesi ile hakkını vererek bizlere eğlenceli dakikalar yaşatıyorlar.. Aynı evde yaşayan iki fizikçi Sheldon ve Leonard yan daireye Penny'nin taşınması ile birazda olsa sosyalliğe adım atmaya başlıyorlar.. Bu durum komik sonuçlar ortaya çıkarıyor.. Günün stresinden uzaklaşmak isteyen insanlara tavsiyemdir..
Favori karakterim : Sheldon Cooper
Favori replik : '' This is my spot!! ''
7. BREAKING BAD
Sezon finali yapmış ve mutlaka izlenmesi gerekenler listenize almanız gereken bir dizi.. Suç, drama ,trajedi alanlarında en iddialı bir yapımlardan.. Bir kimya öğretmeninin kanser olduğunu ve kısa bir ömrü kaldığını öğrendikten sonra hızlı para kazanmak için meth pişirmeye başlaması dönüm noktası olacaktır.. Diziyi izlerken birçok duyguyu aynı anda yaşıyorsunuz... Karakterler süper seçilmiş.. Şahsen ben hatırladıkça hala Walter'ın karısı Skyler'ı pataklamak istiyorum :D nasıl bir oyunculuk siz düşünün...
Favori karakterim : Jesse Pinkman
Favori replik : '' Yoo!! ''
8. HOMELAND
Politik gerilimi konu edinen bir dizi... CIA ile El-Kaide arasında bir savaş hikayesi gibi görünse de bipolar - manik depresif - rahatsızlığı olan CIA ajanı Carry Mathison'un olaylar zinciri içerisinde hayatını izleyeceksiniz. Yer yer sizi sinirlendiren , aynı zamanda da duygulandıran bir dizi.. Ödüllere doymadığını da söylemeden geçemeyeceğim :):)..
Favori karakterim : Nicholas Brody
9. SHERLOCK
Ünlü Dedektif Sherlock Holmes'ı bilmeyen yoktur sanıyorum :).. Roman ve filmlerin ardından dizi uyarlaması oldukça başarılı.. Her sezonun da sadece 3 bölüm ve film uzunluğunda olması da sizi merakla diğer sezonları beklemeye sevk ediyor :) Yine oyunculuklara deyinmeden geçemeyeceğim.. Benedict Cumberbatch'ın oyunculuğu tek kelime ile muhteşem gerçekten bu rol ona çok yakışmış..
Favori karakterim : tabiki :) Sherlock Holmes
Favori replik : '' Yes, obviously ''
10. SUITS
Suits çok yorulmadan kafa dağıtmak istiyorsanız tam da listenize almanız gereken dizilerden. Bir yalan işleri ne boyuta getirebilir , en iyi örneklemeyi bu dizide bulmanız mümkün.. Eğlenceli dakikalar yaşattığı kadar sizi duygusal bir boyuta sokuyor bir anda.. Biz keyifle izliyoruz. Komedi , drama alanında oldukça sürükleyici aynı zamanda eğlenceli bir yapım :)
Favori karakterim : Harvey Specter
Favori replik : '' I don't pave the way for people , people pave the way for me.''
11. VIKINGS
Tarihi bir dönemde büyük yer turmuş Vikingleri savaş , aksiyon ve drama alanında hazırlanmış gerçek olay ve hikayelere dayalı bir dizi.. Görsellik hele son sezonda çok daha iyi olmuş.. Başlarda çok fazla kan görmek hoşuma gitmese de hikayeyi bırakmak istemedim... İtiraf ediyorum bazı sahneleri gözlerim kapalı , eşime sürekli bittimi , geçtimi diyerek izliyorum :)))
Favori karakterim : Ragnar Lothbrok
Favori replik : '' What are you so afraid of ? It's only death ! ''
12. GRIMM
Supernatural tarzı yabancı diziler arasında olup , doğaüstü olayların işlendiği bir dizi.. İnsan formunda ama doğaüstü varlıklarla - Wesenlarla - insanların iç içe yaşadığını ve bu insanları görebilecek güçte GRIMM adında özel yeteneklere sahip insanları konu edinen bir hikaye :). Her bölümünü merakla bekliyorum ve bölüm sonunda hadi ya burada mı biter diye yakınırken buluyorum kendimi :) Şuan 5. sezonda ve karakterler ilk sezona göre yer değiştirdi sanki başka bişi oldu resmen..
Favori karakterim : Eddie Monroe
Favori replik : '' I guess you don't have to be a hexenbiest to be a witch ''
13. FOREVER
Ansızın bir gün ölümsüz olduğunuzu öğrendiniz ne yapardınız? Bir fikriniz yoksa Dr. Henry Morgan'ın hikayesini mutlaka izlemelisiniz. 200 yaşında olan doktorun geçmişindeki bilinmeyenler sizi çok etkileyecek.. Yeni sezonu merakla bekliyorum..
Favori karakterim : Henry Morgan
Favori replik : '' It's a long story ''
Liste aslında çok uzun ve yeni güzel diziler gelmeye de devam ediyor. Daredevil, House of Cards , Arrow , 12 Monkeys, Black Sails , Outlander , The Last Ship bu dizilerde çok iyi çıkış yakaladı tavsiye edebilirim..
Elimden geldiğince sizlere farklı türlerden dizileri önermeye çalıştım.. Benim gibi TV de izleyecek bir şeyler bulamayanlardansanız yazıma kulak verin .. Keyifli vakit geçireceğinize eminim :).
Keyifle okuyun ve Sevgiyle Kalın..
Hülya
Kaynak : Sevgili eşim Fatih Alpyörük :)
0 yorum:
Yorum Gönder