Hülya'nın Penceresinden Yaşama Dair Herşey

19 Şubat 2016 Cuma

Kapadokya Gezisi ve Balon Macerası

Selamlar Arkadaşlar,

Sizlere yılbaşında yaptığımız Kapadokya seyahatinden bahsetmek istiyorum..

Antalya'dan başlayan yolculuğumuz yoğun kar yağışı sebebi ile baya maceralı geçti. Eee Antalya'da kar gördüğümüz mü var :) Çocukluğum Sivas'ta karlar arasında geçse de , en son sanırım üniversite de okurken Tekirdağ da böyle bir kar yağışı görmüştüm ..  Eşim keza İzmirli olması sebebi ile ilk kez böyle bir deneyim yaşadı..

Kapadokya bence ruhu olan yaşayan bir yer.. Sessizce manzarayı seyrederken bile size bir şeyler fısıldıyor gibi bir his uyandırıyor..

Konaklamamız The Loop Kapadokya'da idi. Muhteşem bir manzaraya bakarak giriyorsunuz odalarınıza ve konforunuz için inanın her şey düşünülmüş.. Ahmet bey ve çalışanlar sayesinde çok keyif aldık 3 gün boyunca..

İlk gün Anatolian Baloon , Filiz Hn sayesinde kar yağışı altında süper bir safari turu yapma fırsatımız oldu.. Zaten böyle bir havada kendi aracınızla yola düşmeniz çok tehlikeli.. Yolunuz düşerse mutlaka deneyimlemelisiniz.. Biz çok keyif aldık..

Akşamı yılbaşı gecesi olması sebebi ile güzel bir yemek nerede yeriz diye bir arayış içerisindeyken, yine arkadaşlarımızın önerisi ile Kolcuoğlu Ürgüp'e gittik.. Hem personel kibarlığı hemde servis inanılmaz güzel .. Ayrıca önce gözünüzü sonra midenize bir güzel ziyafet çekiyorlar.. Fiyatları da çok makul. Bizim çekmiş olduğumuz karanlık olduğundan size wepte bulduğum bir fotoğraf paylaşarak affınıza sığınıyorum :) .. Mutlaka uğrayın derim..

Yılbaşı gecesi için canlı müzik yapan alternatif yerler aradık ama pek zevkimize göre bir şey bulamadığımızdan hüsranla otelimize döndük.. İyiki de dönmüşüz.. Otelimizde muhteşem bir sürpriz ile karşılatık.. Bahçeye ateş yakılmış bir yanda sıcak şarap bir yanda kestane , bir yanda sucuk ekmek..Tanımadığımız insanlarla sohbetle geçen unutulmaz bir yılbaşı keyfi yaşattılar bizlere..

Kapadokya'da hediyelik eşya dükkanları , muhteşem manzara eşliğinde sıcak bir sıcak çikolata içebileceğiniz bir sürü mekan alternatifleri ile dolu.. Farklı bir deneyim yaşamak isteyenler için çömlek yapabilir , yeraltı şehirlerini dolaşabilir ve müzeleri ziyaret edebilirsiniz.

Biz tercihimizi  yeraltı şehirlerinden Kaymaklı Yeraltı şehrinde kullandık.. Hala üzerimden atamadığım duyguları anlatmak imkansız.. İnsanlar nasıl bir korku ya da korunma içgüdüsü ile en ince detayları düşünerek neler yapmış.. Tavsiyem girişte bulunan rehberler ile gezmeniz.. Kapalı ve dar alanlarda fazla duramadığım dan ben 4. katta tıkandım ve dönmek zorunda kaldık :) Aşağılara doğru indikçe merdivenler iyice daralmaya başlıyor..

- 1500 yıldan fazla süre boyunca yeraltı şehirleri çeşitli amaçlarla kullanılmış ve kazılarak genişletilmiştir. Özellikle Bizans imparatorluğu döneminde Müslüman Arap devletlerinin sınırlarını Hıristiyanlığın önemli bir merkezi olan Kapadokya bölgesine kadar genişletmesi bölgeye yapılan saldırıların yoğunlaşmasına neden olmuştur. Yeraltı şehirleri bölgede yaşayan halkı geçici olarak bu saldırılardan korumak için kullanılmıştır. -

Her ne kadar havalandırması mükemmel olsa da yine de dışarı çıktığında tuhaf bir ferahlık ve mutluluk hissediyor insan :)
Son günümüzün sabahında balon maceramız olmasından dolayı erkenden otelimize döndük.. Sabah 05:30 da otelimizden alındık ve balonların havalanacağı buluşma yerine gittik.. Yüzlerce balonun sıra ile havalanışını izlemeniz gerçekten tarifsiz bir duygu.. Benim gibi yüksekli korkusu olan bir insana göre baya başarılı bir uçuş gerçekleştirdik.. Tabi pilotumuz  AIRKAPADOKYABALLONS dan Halil Bey sayesinde .. Bir sürü resim çekme imkanımız oldu ve güneşin doğuşunu seyretmek inanılmazdı. İnişimiz de kalkışımız kadar hissetmedik ( İnsanlar en çok inişten korkuyor ) .. Tavsiyem mutlaka ilk uçuşta yerinizi ayırtın ve bu deneyimi mutlaka yaşayın.. Ben bir daha yapacak cesareti bulur muyum bilmiyorum ama iyi ki yapmışım dediğim , ve hayatım boyunca anlatacağım deneyim oldu :)..

Hatta anlatmadan geçemeyeceğim anneme telefonda anne bugün balona bindim dediğimde , hayrolsun kızım çok güzel bir rüya dedi.. Annem bile sadece rüyada yapacağımı düşünüyorsa korkumun boyutunu siz düşünün :):)

Gitmişken bide sema gösterisini mutlaka izleyin derim.. Büyünün bozulmaması için gösteri sırasında video & fotoğraf çekmek yasak fakat program bitiminde resim çekmeniz için özel bir bölüm hazırlamışlar..

- Sema’, sembolik olarak, kâinatın oluşumunu, insanın âlemde dirilişini, Yüce Yaratıcı’ya olan aşk ile harekete geçişini ve kulluğunu idrak edip 'İnsan- ı Kâmil' e doğru yönelişini ifâde eder. -

Kapadokya her zaman güzel ama karlar altında gerçekten inanılmaz güzel..
Umarım sizlerle geçirdiğimiz keyifli dakikalarımızı paylaşırken , faydalı bilgiler verebilmişimdir.